Leverans och Returer

Privatpersoner betalar endast 29 kronor i frakt:  (avgifter till Klarna för tex faktura kan tillkomma enligt Klarnas avtal med dig).

För ej uthämtade paket debiteras 99 kronor.

LEVERANSTID:

Vår normala leveranstid är 1–2 dagar efter din order har skickats. Vi skickar varor alla helgfria vardagar. Vi skickar alla försändelser med Postnord. Vanligtvis mottager du din beställning redan 1-2 vardagar efter att du har mottagit din leveransbekräftelse per e-post. Tänk dock på att Postnord har varannandagsutdelning numera och om vi skulle missa din utdelningsdag kan dina varor bli försenade med 1-2 dagar.

Om det uppstår en försening utom Mobil & Teknik Stockholm ABs kontroll kan inte Mobil & Teknik Stockholm AB anses som ansvariga för det och heller inte bli skyldiga till skadestånd eller kompensation, om det inte speciellt avtalats mellan parterna eller som en bestämmelse från tillämpad lag. Om du inte har fått din beställning efter 5 arbetsdagar (vardagar) från det att du fick leveransmejlet ombedes du att kontakta oss via mejl eller telefon så att vi kan se till att du får dina varor så snart som möjligt.

Innan du kontaktar oss ber vi dig att kolla på din orderbekräftelse för att se om din leveransadress är korrekt angiven. Om ett skrivfel har uppstått, om husnummer saknas eller om namnet på den som ska ta emot paketet inte har namnet på brevlådan (gäller ej företagsleverans) skickas ditt paket tillbaka till oss. Detta är en process som vanligtvis tar en vecka. I händelse av att vi får tillbaka din beställning kommer vi att kontakta dig så snart som möjligt för att hitta en lösning.

 Om du mottar din beställning med tydliga skador på emballage och/eller produkter ber vi dig att så snabbt som möjligt utan onödig försening kontakta kundservice på order@mobiloteknik.se eller per telefon 08-579 705 05. Vi uppmanar dig att kontakta oss inom 7 dagar, varefter en lösning kommer att hittas.

Ånger/Returer

Du har rätt att ångra köpet inom 14 dagar efter mottagandet.

Vid ånger/retur av varan betalar kund returportot.

Vid ånger/retur måste originalemballage och produkten med alla tillbehör/manualer returneras i nyskick annars nekas returen och skickas tillbaka på kundens bekostnad (99kr)

Produkter som tex rakapparater, hårstylingprodukter, nagelfilar, massageprodukter osv gäller inte ångerrätt på PGA hygienskäl enligt Konsumentverkets regler vid brutet sigill och kan ej skickas tillbaka. Skulle retur av en hygienprodukt med brutet sigill ändå returneras, kommer den skickas åter till kund med en debitering på 99 kronor.

Ånger ska alltid anmälas till oss innan varan skickas tillbaka, anmälan görs via e-mail: info@mobiloteknik.se och måste innehålla ordernummer.

Ej uthämtat paket från utlämningsställe gäller EJ som ånger och debiteras med 99 kronor som dras från pengarna som betalas tillbaka via Klarna.